Sala prepuna raspoloženih pripadnika „sedme sile“ koji su uz osveženje i ovaj put predano ispratili Bitefove najave.
Direktor Bitef teatra nas je podsetio da je festival već otvoren pratećim programom Cirkobalkana koji svojim jubilarnim izdanjem zaslužuje titulu „osme umetnosti" pod sloganom ,,ŽIVI CIRKUS". Preludijsko pitanje valorizacije načina izvođenja kojim se služi cirkus nas dovodi do prologa festivala koji će 23. septembra biti obeležen predstavom (Nije) kraj sveta. Njena svetski renomirana režiserka Kejti Mičel, koju ćemo konačno imati priliku da vidimo i u Beogradu, će takav sinkretički karakter proširiti ne samo spajanjem više različitih umetničkih formi na sceni nego i tematskim nadovezivanjem na centralno pitanje prošlogodišnjeg Bitefa stvarajući tako sponu između ova dva izdanja festivala.
Umetnički direktor Ivan Medenica ističe da će ove godine Bitef svečano otvoriti Marina Davidova čiji ćemo govor moći da čujemo pre predstave Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima. Njeno gostovanje je veoma značajno i neočekivano s obzirom na političku situaciju koja ju je primorala da napusti svoju zemlju. Ipak se možemo radovati njenom dolasku kao i drugim inostranim gostima koji će biti umreženi i kroz plenarni sastanak IETM-a.
Producentkinja festivala Ksenija Đurović pomenula je da se očekuju prijave oko četiri stotine učesnika koji će se upoznati sa domaćom scenom kroz radionice, predstave i predavanja. Program će početi jutarnjim razgibavanjem 30. septembra koje će se nastaviti i 1. oktobra na trgu Nikole Pašića od deset ujutru i grejaće nas sve do zatvaranja 2. oktobra kada se očekuje i puno plakanja i zagrljaja zbog rastanka (ako je suditi po utiscima sa prethodnog sastanka u Beogradu sa kojeg se još uvek prepričavaju priče o ludom provodu). Prijave traju do 29. septembra, pa ako želite osim razgibavanja da ispratite još neke od programa u okviru plenarnog sastanka, još uvek imate prilike.
Što se glavnog programa tiče, RTS će i ovaj put emitovati jednu od predstava na svojim kanalima. Ove godine je u pitanju predstava Krize mladog slovenačkog reditelja Žige Divjaka nastala u koprodukciji Slovenskog mladinskog gledališča i Maske koja će premijerno biti izvedena na Bitef festivalu. Maska će na festivalu biti prisutna na više načina - kao tvorac pojma jugofuturizam i časopisa Maska čije će specijalno izdanje pod nazivom YUFU 2.0 biti promovisano na festivalu. Koncept jugofuturizma, kako Medenica naglašava, nema veze sa jugonostalgijom, niti sa koprodukcijskim projektom na regionalnom nivou već predstavlja težnju grupe mladih ljudi, koji nisu rođeni u vreme Jugoslavije, da stvore novi prostor za zajednička umetnička promišljanja.
Prateći programi poput Jugofuturizma, IETM-a i Cirkobalkane idu ruku uz ruku sa glavnim programom Bitefa koliko i sladoled sa ukusom banane i čokoladnog keksa koji je posle jednočasovnog razgovora doneo rashlađenje pred talas vrućih utisaka koji nas očekuje.