Vizuelni identitet 56. Bitefa kreativno je rešenje Erjete Murje, grafičke dizajnerke u agenciji McCann iz Tirane. Ona je izjavila da je cela ideja plod ličnog iskustva, budući da je njena mama frizerka i da, iako naporno radi, i dalje uživa u svom poslu. „Čak i u najjednostavnijim ljudskim pričama, inspiraciju uvek možete da pronađete u ljudskoj snazi i otpornosti zahvaljujući kojima se prevazilaze sve prepreke. Upravo sam tu snagu želela da prikažem kroz svoj rad. On na simboličan način govori da, uprkos svim poteškoćama sa kojima se suočavamo, uvek pronalazimo snagu da idemo napred”, istakla je Erjeta Murja.
Slogan 56. Bitefa, „Mi - junaci rada svog”, odražava glavnu temu festivala - pitanje rada u savremenom društvu - a deo je jugoslovenske proleterske pesme „Da nam živi, živi rad”.
Kako je u svojoj Uvodnoj reči naveo umetnički direktor Bitefa, Ivan Medenica, 56. Bitef predstavlja kao glavnu temu „pitanje rada u savremenom društvu, boreći se za njegovo dostojanstvo”, nastavljajući tako misiju festivala koja „nije samo umetnička, već i društvena emancipacija” i koji se i prethodnih godina „suočavao s nekim od najvećih izazova savremenog sveta kao što su migrantska kriza, politički populizam i autoritarni režimi ili ekološka kriza”.
U radu Erjete Murje klešta simbolizuju višu silu koju pokreće sistem ili, pak, neke neizbežne okolnosti koje stvaraju izazove i teške situacije, a koje često dovode do prepreka.
„I baš kada se nađemo pred preprekama, baš tada pokazujemo svoju ljudsku moć i snagu u suočavanju sa poteškoćama i izazovima. Moramo da učimo, da rastemo i da se prilagođavamo. Društva su pokazala da, ako se uloži naporan rad na prevazilaženju ovih poteškoća, ona mogu da rastu, da uče i da prigrle nove stvarnosti u kojima će odrastati heroji današnjice“, poručuje autorka vizuelnog identiteta 56. Bitefa.
Fljonija Vasija, kreativna direktorka u McCann-u, otkrila je da svi u agenciji u Tirani osećaju „neopisivo zadovoljstvo” što ove godine predstavljaju Bitef teatar.
„Umetnost je beskrajna forma koja prevazilazi granice i oblikuje čovečanstvo. Njena istina odražava unutrašnju moć koja leži u svakom od nas, a sam vizual predstavlja upravo tu moć. Čak i kada nam se čini da se sve urotilo protiv nas, mi, kao ljudi, posedujemo neverovatnu otpornost i pun potencijal da prevaziđemo sve nedaće”, navela je Vasija.
Agencija McCann deo je I&F grupe, koja je već petu godinu zaredom kreativni partner Bitefa.
Vanda Kučera, potpredsednica I&F grupe, objasnila je na prvoj konferenciji za medije u Beogradu, održane krajem juna, kako je izgledao proces odabira idejnog rešenja.
„Napravlili smo interni konkurs među dizajnerima i umetničkim direktorima u regiji, tako da su na njemu učestvovale agencije Meken iz Tirane, Zagreba, Skoplja, Sarajeva, Beograda i Podgorice. Pristiglo je nešto više od 20 radova, a u uži izbor ušlo je pet-šest. Zanimljivo je što je pobednički rad došao baš iz Tirane, budući da su sve ostale agencije iz istog kulturnog fona i područja gde se govori sličan jezik kao i to što je on delo jedne veoma mlade dizajnerke, koja u Mekenu Tirana radi kao junior dizajner”.
Idejno rešenje 56. Bitefa će biti prisutno na svim konferencijama za medije i drugim promotivnim događajima pre i tokom festivala u vidu rukom oslikanog platna (u skladu sa „zelenom politikom” manifestacije), rada umetnice Jelene Katanić.