Reč selektora
Posle londonskog Nacionalnog teatra, pariskog Odeona, berlinskog Šaubinea, bečkog festivala Viner festvohen, i Bitef će imati to zadovoljstvo da prikaže jednu od najtraženijih svetskih predstava, čiji je autor i reditelj Englez Aleksander Zeldin i prema kojoj je BBC snimio istoimeni film. Ona je deo Zeldinovog triptiha pod nazivom Nejednakosti (Inequalities) koji, kao što naslov sugeriše, tretira socijalne probleme. U predstavi Ljubav prate se sudbine nekoliko ljudi koje su nesrećne životne prilike, gubitak stana, domovine i/ili posla, okupile na istom mestu, u svratištu. Životnost ovih sudbina, vrhunska realistička gluma, i veoma uverljivo prikazan ambijent, stvaraju utisak dokumentarnosti, iako je reč o fikciji, doduše hiperrealističkoj. Naslov predstave odudara od ove sirove i surove građe, ali samo na prvi pogled, jer koliko god životi protagonista bili sumorni i teški, njih obeležava ljudsko dostojanstvo i ljubav prema bližnjima.
O predstavi
Bliži se Božić, a tri porodice se nalaze u skučenom privremenom smeštaju. Sredovečni muškarac sa starom majkom, mlada porodica s bebom na putu, i pridošlica iz Sudana. Jedni drugima stranci. Silom prilika zajedno. Bez ličnog prostora. Božić je sve bliži, ni za koga od njih nije izgledno da će dobiti stan, situacija doseže tačku pucanja. U ovom komadu autora i reditelja Aleksandra Zeldina, publika svedoči intimnoj priči porodične ljubavi našeg doba.
O autoru
ALEKSANDAR ZELDIN je pridruženi umetnik Nacionalnog teatra u Londonu, Odeon teatra, Nacionalnog dramskog centra Normandije u Ruanu i Teatara grada Luksemburga. Njegova trilogija, THE INEQUALITIES, koju čine predstave Beyond Caring, LOVE i Faith, Hope and Charity, gostovala je širom Evrope i pobrala pohvale kritike. Njegov prvi komad na francuskom jeziku - Une Mort Dans La Famille - imao je praizvedbu u Odeon teatru u februaru 2022, a tokom naredne godine krenuće na turneju.
Izvodi iz kritika
Napeto je, zanimljivo, neprijatno, izuzetno potresno, ali nije dramatično u smislu govora i vikanja, međusobnog optuživanja i nuđenja političkih rešenja, heroja i zlikovaca. Umesto toga, imamo komad koji na mikroplanu pršti od života dok prikazuje ljude nalik nama samima, koji pokušavaju da izađu na kraj s manjkom resursa, prostora i vremena. Postoji li nešto dramatičnije od toga?
Dominik Maksvel, Tajms
Zeldin ne udara na emocije, on obuva glomazne čizme i skače po emocijama s velikih visina; čak i pre prilično neočekivanog poteza na samom kraju, publika plače. A i treba da plačemo. Kao i najnoviji film Kena Louča, Ja, Danijel Blejk, ova predstava i ima nameru da vas naljuti. Ona traži da se prenete - a zatim vas moli da učinite nešto.
Nataša Tripni, Stejdž
Zeldin nije jedini koji skreće pažnju na pukotine u sistemu socijalne zaštite (...) ali je spretan u prikazivanju ljudske sposobnosti trpljenja. Čak i kada se strasti uzburkavaju, a tenzija raste, njegov komad se bavi dostojanstvom i ljubavlju koja opstaje čak i pod najtežim okolnostima.
Majkl Bilington, Gardijan