Реч селектора
Kао и наслов Gardien Party, тако се ниједан део двоструког наслова домаће представе Др Ауслендер (Made for Germany) не може преводити, или бар не треба да се преводи. Оба наслова указују на главну, врло актуелну тему пројекта редитеља Бојана Ђорђева: масовно исељавање српских лекара и других здравствених радника у Немачку зарад бољих услова живота и рада. Разлика у односу на Gardien Party је та да, иако и ова представа има документарну основу јер се заснива на исповестима наших здравствених радника, њу не изводе „експерти стварног живота“, како овај тип аматерских извођача назива Римини протокол, већ професионални глумци, и то на основу драматуршке обраде докумената коју пишу Тања Шљивар и Мина Милошевић. Дирљивости ове представе, која већ потиче из саме њене теме, додатно доприноси и знаковит простор у коме ће на Битефу бити играна: амфитеатар за анатомију Медицинског факултета, место где се управо стварају, „за Немачку“, доктори (ауслендери).
О представи
Представа Др Ауслендер (Made for Germany) тематизује искуство економских миграција и покушава да успостави наратив о њиховом континуитету. Kао главни актери појављују се медицински радници, који без обзира на степен образовања и године живота уче језик и селе се у Немачку. Ове миграције су утемељене у садашњем тренутку, оне су тачке из којих се посматрају и друге економске миграције. Део материјала представе је заснован на интервјуима са 13 медицинских радника из постјугословенских земаља, различитих специјализација, али и нивоа стручне спреме, од којих је већина већ у Немачкој, а неки су у процесу одласка. Поред ових документарних прича, представа као драматуршко-сценску грађу узима и један историјски догађај с краја 20. века и приповести о гастарбајтерима и прекоокеанским миграцијама.
О ауторима
АУТОРСKИ ТИМ ПРЕДСТАВЕ повезан је различитим пројектима у пољу уметности, посебно позоришта од 1998. године. Бојан Ђорђев, Синиша Илић и Маја Мирковић су у различитим ауторским констелацијама до сада учествовали на четири Битефа: са ТкХ платформом и онлајн представом Психоза и смрт аутора 2004, NO NAME Снежана Малог позоришта „Душко Радовић“ 2005, Дискретни шарм марксизма 2015, и са колективом Neue Dringlichkeit и перформансом SAID TO CONTAIN: на Битеф полифонији 2017. године. Kустоси су Радова на сцени, наступа Србије на 14. Прашком квадријеналу сценског дизајна 2019. године. Аутори редовно сарађују са Драганом Јововић као продуценткињом у оквиру Удруженог уметничког рада и ТкХ платформе, а Биљана Тегелтија се често придружује и блиско сарађује са Мајом Мирковић. Бојан Ђорђев и Тања Шљивар сарађују на неколико ауторских пројеката и инсценација од којих је један и опера са Маријом Балубџић. Мина Милошевић као драматуршкиња, Лука Јованов као редитељ-асистент и Kатарина Војновић као организаторка придружују се као сарадници у последње две године. Александар Ђинђић и Жељко Максимовић су већ играли у неким заједничким пројектима, док је са глумицама Драганом Варагић и Оливером Гуцонић ово прва сарадња.