U Beogradu je održana prva konferencija za medije povodom najave 56. izdanja Bitefa, koje će se održati od 23. septembra do 2. oktobra ove godine. U glavnom programu festivala biće prikazano devet predstava iz Nemačke, Belgije, Meksika, Francuske, Srbije, Slovenije i Velike Britanije.
Tematski fokus festivala, koji će se održati pod sloganom Mi - junaci rada svog, baviće se pitanjem rada u savremenom društvu: gubitak posla, prekarni rad, tržište rada posle pandemija, profesionalne prekvalifikacije... Posebnu celinu činiće predstave koje tretiraju pitanje rada u samim izvođačkim umetnostima.
U skladu s tematskom, i estetska linija tretira fenomen rada. Ona se, konkretno, svodi na različite oblike dehijerarhizacije, demokratizacije stvaralačkog procesa. To posebno dolazi do izražaja u tzv. devised pozorištu, onom u kom su svi stvaraoci predstave, uključujući i same izvođače, od početka procesa njihovi ravnopravni koautori, unose svoje lične materijale kao građu za koncept.
Na konferenciji za novinare u Skupštini Grada Beograda govorili su direktor Bitef teatra Miloš Latinović, umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica, Sekretar za kulturu Grada Beograda Ivan Karl, pomoćnik ministra za savremeno stvaralaštvo u Vladi Republike Srbije Radovan Jokić i potpredsednica I&F grupe Vanda Kučera.
Otvarajući konferenciju za medije, direktor Bitef teatra Miloš Latinović zavhalio je osnivaču Skupštini Grada Beograda, Ministarstvu za kulturu i informisanje u Vladi Republike Srbije, kao i mnogobrojnim sponzorima bez kojih Bitef ne bi mogao da bude ono što jeste.
Sekretar za kulturu Grada Beograda Ivan Karl govorio je o autonomiji Bitef festivala u odnosu na institucije Grada Beograda. Istakao je da ta autonomija nikada ne izaziva zabrinutost, već znatiželju u vezi sa konceptom Bitefa koji je uvek svež i inovativan u evropskim i svetskim okvirima.
Umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica predstavio je koncept i predstave glavnog programa. Govoreći o temi festivala, istakao je kako je pitanje rada usko povezano sa svim problemima sa kojima se u poslednje vreme suočavamo, bilo da se radi o pandemiji ili ratovima. Medenica je dodao i to da će beogradska publika ove godine moći da pogleda predstave nekih od najznačajnijih imena evropskog i svetskog pozorišta kao što su Kejti Mičel, Aleksander Zeldin i Jan Martens. Ono što je kuriozitet 56. izdanja festivala je to što su svi autori i autorke (ne računajući domaće stvaraoce) prvi put u Beogradu.
Radovan Jokić je, u ime Ministarstva kulture i informisanja, govorio o Bitefu kao prostoru kulturne izuzetnosti, umetničkog i društvenog dinamizma, zahvaljujući kojima je kontinuirana podrška Ministarstva festivalu jedini logičan potez.
Iz I&F Grupe, koja je već petu godinu zaredom partner festivala, govorila je Vanda Kučera, potpredsednica I&F Grupe koja je predstavila vizuelni identitet, koji je osmislila agencija McCann koja je deo I&F Grupe. Vizuelni identitet Bitefa izabran je na internom konkursu na kome su učestvovale sve McCann agencije u okviru I&F Grupe koje posluju u regionu jugoistočne Evrope.
Rešenje koje je pobedilo je delo mlade autorke iz Albanije Erjete Murje, dok je na čelu kreativnog procesa bila Fljonija Vasija, kreativna direktorka McCann Tirana.
„Slogan me je inspirisao čim sam ga pročitala, a potom je cela ideja krenula iz mog ličnog iskustva. Moja mama je frizerka i inspirisalo me je to što ona naporno radi, a i dalje voli to što radi. Čak i u najjednostavnijim ljudskim pričama, inspiraciju uvek možete da pronađete u ljudskoj snazi i otpornosti zahvaljujući kojima se prevazilaze sve prepreke“, navela je u svojoj poruci grafička dizajnerka Erjeta Murja. „Upravo sam tu snagu želela da prikažem kroz svoj rad. On na simboličan način govori da, uprkos svim poteškoćama sa kojima se suočavamo, uvek pronalazimo snagu da idemo napred. Klešta simbolizuju višu silu koju pokreće sistem ili pak neke neizbežne okolnosti koje stvaraju izazove i teške situacije, a koje često dovode do prepreka.“
Festival su tradicionalno podržali Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije kao i Delegacija Evropske unije u Srbiji. I ove godine sa nama su Gete Institut, British Council i Francuski institut u Beogradu. Partner i prijatelj Bitefa je i ove godine I&F Grupa, u okviru koje posluje i McCann Beograd, kreativna agencija festivala. Partneri festivala ove godine su Pošta Srbije i Generali osiguranje Srbija, kao i dugogodišnji prijatelj festivala Coca-Cola Hellenic Srbija.