У Београду је одржана прва конференција за медије поводом најаве 56. издања Битефа, које ће се одржати од 23. септембра до 2. октобра ове године. У главном програму фестивала биће приказано девет представа из Немачке, Белгије, Мексика, Француске, Србије, Словеније и Велике Британије.
Тематски фокус фестивала, који ће се одржати под слоганом Ми - јунаци рада свог, бавиће се питањем рада у савременом друштву: губитак посла, прекарни рад, тржиште рада после пандемија, професионалне преквалификације... Посебну целину чиниће представе које третирају питање рада у самим извођачким уметностима.
У складу с тематском, и естетска линија третира феномен рада. Она се, конкретно, своди на различите облике дехијерархизације, демократизације стваралачког процеса. То посебно долази до изражаја у тзв. devised позоришту, оном у ком су сви ствараоци представе, укључујући и саме извођаче, од почетка процеса њихови равноправни коаутори, уносе своје личне материјале као грађу за концепт.
На конференцији за новинаре у Скупштини Града Београда говорили су директор Битеф театра Милош Латиновић, уметнички директор Битефа Иван Меденица, Секретар за културу Града Београда Иван Карл, помоћник министра за савремено стваралаштво у Влади Републике Србије Радован Јокић и потпредседница И&Ф групе Ванда Кучера.
Отварајући конференцију за медије, директор Битеф театра Милош Латиновић завхалио jе оснивачу Скупштини Града Београда, Министарству за културу и информисање у Влади Републике Србије, као и многобројним спонзорима без којих Битеф не би могао да буде оно што јесте.
Секретар за културу Града Београда Иван Карл говорио је о аутономији Битеф фестивала у односу на институције Града Београда. Истакао је да та аутономија никада не изазива забринутост, већ знатижељу у вези са концептом Битефа који је увек свеж и иновативан у европским и светским оквирима.
Уметнички директор Битефа Иван Меденица представио је концепт и представе главног програма. Говорећи о теми фестивала, истакао је како је питање рада уско повезано са свим проблемима са којима се у последње време суочавамо, било да се ради о пандемији или ратовима. Меденица је додао и то да ће београдска публика ове године моћи да погледа представе неких од најзначајнијих имена европског и светског позоришта као што су Кејти Мичел, Александер Зелдин и Јан Мартенс. Оно што је куриозитет 56. издања фестивала је то што су сви аутори и ауторке (не рачунајући домаће ствараоце) први пут у Београду.
Радован Јокић је, у име Министарства културе и информисања, говорио о Битефу као простору културне изузетности, уметничког и друштвеног динамизма, захваљујући којима је континуирана подршка Министарства фестивалу једини логичан потез.
Из И&Ф Групе, која је већ пету годину заредом партнер фестивала, говорила је Ванда Кучера, потпредседница И&Ф Групе која је представила визуелни идентитет, који је осмислила агенција McCann која је део И&Ф Групе. Визуелни идентитет Битефа изабран је на интерном конкурсу на коме су учествовале све McCann агенције у оквиру И&Ф Групе које послују у региону југоисточне Европе.
Решење које је победило је дело младе ауторке из Албаније Ерјете Мурје, док је на челу креативног процеса била Фљонија Васија, креативна директорка McCann Tirana.
„Слоган ме је инспирисао чим сам га прочитала, а потом је цела идеја кренула из мог личног искуства. Моја мама је фризерка и инспирисало ме је то што она напорно ради, а и даље воли то што ради. Чак и у најједноставнијим људским причама, инспирацију увек можете да пронађете у људској снази и отпорности захваљујући којима се превазилазе све препреке“, навела је у својој поруци графичка дизајнерка Ерјета Мурја. „Управо сам ту снагу желела да прикажем кроз свој рад. Он на симболичан начин говори да, упркос свим потешкоц́ама са којима се суочавамо, увек проналазимо снагу да идемо напред. Клешта симболизују вишу силу коју покреће систем или пак неке неизбежне околности које стварају изазове и тешке ситуације, а које често доводе до препрека.“
Фестивал су традиционално подржали Секретаријат за културу Града Београда и Министарство културе и информисања Републике Србије као и Делегација Европске уније у Србији. И ове године са нама су Гете Институт, British Council и Француски институт у Београду. Партнер и пријатељ Битефа је и ове године И&Ф Група, у оквиру које послује и МcCann Beograd, креативна агенција фестивала. Партнери фестивала ове године су Пошта Србије и Generali осигурање Србија, као и дугогодишњи пријатељ фестивала Coca-Cola Hellenic Srbija.