Овогодишње издање Битеф фестивала, педесет шесто по реду, одржаће се у Београду од 23. септембра до 2. октобра под слоганом Ми - јунаци рада свог.
У главном програму биће приказано девет представа водећих домаћих, регионалних, европских и светских позоришних аутора из Немачке, Белгије, Мексика, Француске, Србије, Словеније и Уједињеног Краљевства. Посебан куриозитет 56. Битефа представља чињеница да ће сви аутори (осим оних домаћих) гостовати у Београду по први пут.
Публика Битефа ће већ на почетку фестивала моћи да ужива у представама звезди овогодишњег Битефа. У прологу фестивала који традиционално најављује тематске и естетске линије наступајућег програма и прави копчу са претходним издањем фестивала, у Народном позоришту у Београду биће приказана представа (Није) крај света у режији најзначајније светске позоришне редитељке Кејти Мичел и продукцији берлинског позоришта Шаубине. Ова представа је еколошки освешћена у погледу теме али и продукције и уводи потпуно нови, утопијски вид стварања позоришта, а за шта се Кејти Мичел доследно бори у свим својим последњим радовима, правећи тако заокрет у својој раније врло препознатљивој поетици. Костими и реквизити су преузети из ранијих представа, сценографија изграђена од рециклабилних материјала, а струја за представу производи се у њој самој, педалирањем два специјална бицикла.
Фестивал ће бити свечано отворен 25. септембра у Југословенском драмском позоришту и то плесном представом сваки покушај ће се завршити скршеним телима и сломљеним костима која је доживела велики успех на фестивалу у Авињону, белгијског кореографа Јана Мартенса. Ова представа није случајно одабрана да отвори фестивал, јер уводи публику у тематику овогодишњег издања која се бави питањем рада, радних права и тржишта рада у свету данас, са посебним акцентом на истраживање рада у самим извођачким уметностима.
Према речима уметничког директора Битефа Ивана Меденице, драматургија представе своди се на градацију, комбиновање и развој низа покушаја да се оствари једна кореографска идеја. Ти покушаји заснивају се, поред базичне Мартенсове замисли, и на репетитивној и „психоделичној“ композицији пољског аутора савремене озбиљне музике Хенрика Миколаја Горецког, као и на материјалима које доносе плесачи, њих чак седамнаесторо, а који су различитих година (од 18 до 71), порекла и професионалне историје (један вид девисед тхеатре-а). Тако се постепено, мозаички склапа паметан, топао и изузетно духовит есеј о савременом плесу, који спаја и прожима различита питања и ставове: плес као физички рад, значај личности плесача (њихових година, изгледа, образовања...), разградња хијерархија у стваралачком процесу, однос тела и друштвеног поретка.
Фестивал су традиционално подржали Секретаријат за културу Града Београда и Министарство културе и информисања Републике Србије као и Делегација Европске уније у Србији. И ове године са нама су Гете Институт, British Council и Француски институт у Београду. Партнер и пријатељ Битефа је и ове године И&Ф Група, у оквиру које послује и МcCann Beograd, креативна агенција фестивала. Партнери фестивала ове године су Пошта Србије и Generali осигурање Србија, као и дугогодишњи пријатељ фестивала Coca-Cola Hellenic Srbija.