Дино Пешут, Штефани Карп и Иван Меденица; Фото: Драган Мујан
Дино Пешут, Штефани Карп и Иван Меденица; Фото: Драган Мујан

Битеф фестивал, 56. по реду, завршен је вечерас извођењима представа Љубав у режији Александера Зелдина и Кризе у режији Жиге Дивјака. Након представа, одржано је свечано проглашење добитника награда, након чега су гости уживали у музици и дружењу.

Уметнички директор Битефа Иван Меденица на проглашењу је представио међународни жири фестивала у саставу Штефани Карп (драматуршкиња и позоришна кустоскиња, Немачка, председница жирија), Кристине Десел (позоришна критичарка, Немачка), Селма Спахић (редитељка, Босна и Херцеговина), Вања Ејдус (глумица, Србија) и Дино Пешут (писац и драматург, Хрватска).

Председница жирија Штефани Карп је саопштила одлуку жирија, по којој је Гран при „Мира Траиловић“ за најбољу представу у целини  припао двема представама: Соло Нине Рајић Крањац и сваки покушај ће се завршити скршеним телима и сломљеним костима Јана Мартенса.

Соло; Фото: Јелена Јанковић
Соло; Фото: Јелена Јанковић

Специјална награда „Јован Ћирилов“ додељена је представи Љубав Александра Зелдина.

Политикин жири, у којем су редитељи Харис Пашовић и Ана Томовић, уредница рубрике за културу Гордана Поповић, позоришна критичарка Ана Тасић и новинарка Борка Голубовић Требјешанин, одлучио је да се 44. по реду награда Политике за најбољу режију додели Јану Мартенсу за представу сваки покушај ће се завршити скршеним телима и сломљеним костима.

Званична саопштења жирија можете прочитати овде.

сваки покушај ће се завршити сломљеним костима и скршеним телима; Фото: Јелена Јанковић
сваки покушај ће се завршити сломљеним костима и скршеним телима; Фото: Јелена Јанковић

Уметнички директор Битефа Иван Меденица, саопштио је потом да је Награду публике однела представа Свет без жена ауторки Маје Пелевић и Олге Димитријевић.

Свечана церемонија доделе награда и велика журка одржане су у пивници Docker Brewery & Beer Garden.

Овогодишњи 56. Битеф одржан је под слоганом Ми - јунаци рада свог. У току фестивала, имали смо прилику да погледамо девет представа из Немачке, Белгије, Француске, Мексика, Србије, Словеније и Велике Британије. Централна тема фестивала је била везана за питање рада, тржишта рада после пандемије, права радника, као и услове рада у оквиру самих извођачких уметности. Овогодишње издање фестивала обележио је огроман број страних гостију, њих око петсто, што је учинило да и у временима глобалне економске кризе, десног екстремизма, пандемије и рата у Украјини, Београд буде, бар на десет дана, светска позоришна метропола.

Фестивал су традиционално подржали Секретаријат за културу Града Београда и Министарство културе и информисања Републике Србије, као и Делегација Европске уније у Србији. И ове године са нама су Гете Институт, British Council, Француски институт у Београду, Амбасада Републике Словеније у Београду и Амбасада Белгије у Србији. Партнер и пријатељ Битефа је и ове године I&F Grupa, у оквиру које послује и McCann Beograd, креативна агенција фестивала. Партнери фестивала ове године су Пошта Србије, Generali осигурање Србија, као и дугогодишњи пријатељ фестивала Coca-Cola Hellenic Srbija, Alma Quattro, Info Media Group, Acibadem Bel medic, Halo Creative тим, Docker Brewery & Beer Garden.

Посебно се захваљујемо и Туристичкој организацији Београда, Вулкан издаваштву, винаријама Виртус, Тиквеш, Темет и Веркат, Старој Соколовој, ресторанима Мезесторан Двориште, Мадера, Клуб књижевника, City garden, Zapata ciudad, Три шешира, Радост Фина Кухињица, Дарданели, Ресторану Три и Бистроу Три. На укусним залогајима захвални смо и пријатељима међу којима су: Домаће кифлице, Pizza Fabrik, кинески ресторан Black White, Куглица handcrafted gelato, Испеци па реци, Колачићи среће и Кафетерија.