Foto: Bolje polje ili igranje re:publike, Maša Raca
Foto: Bolje polje ili igranje re:publike, Maša Raca

Uloga umetnika u radu s mladima u vremenima krize bila je tema prve Polifonije 2000. godine. Slogan Bitefa je te godine glasio „Pozorište i zlo“, a Polifonija mu se pridružila svojom „Igrom protiv nasilja“, otvarajući proces koji će razvijati prepoznatljiv polifoni koncept i tematski se prelamati i uvek iznova aktuelizovati i preplitati sa novim izazovima sveta u kome živimo i sada stupamo u dijalog, sa ovom kriznom 2022. godinom. 
Nastavljajući da otkriva, prezentuje i preispituje inovativne, kreativne i participativne radioničarsko-izvođačke prakse i programske koncepte u odnosu na aktuelnu ulogu umetnika u radu s decom i mladima, ove godine u fokusu Bitef Polifonije su uloga i mesto institucije pozorišta u društvu i svetu danas i ponuda „pratećih programa“ podstaknutih predstavama na repertoaru, koji pokreću dijalog sa svim promenama i gorućim temama koje donose svakodnevni život i nove krize, konflikti i migracije, pandemija i ekološki problemi, nasilje i novi ratovi... 
Sa dvadeset i trećom Bitef Polifonijom pratimo pedeset i šesti bitefovski slogan „Mi - junaci rada svog“ i kao iskusni borci za inovativna, participativna i kreativna prava u radu sa i za decu i mlade, ulazimo „U nove radne izazove“ otkrivanja mogućnosti pozorišta za dobro nasuprot zlu i pritiscima stvarnosti na koja jezikom umetnosti dajemo komentar i otvaramo pitanja sopstvenog delovanja. 
Šta i kako rade pozorišni umetnici i drugi stvaraoci i stručnjaci u kulturi, obrazovanju i društvenom aktivizmu za to dobro i stvaralačko sada i ovde i za budućnost generacija koje nas nasleđuju, da li i kako se sami menjaju i unose promene u svoje delovanje, rad i radne odnose u procesima koje vode? 
Prateći tematsku osovinu Bitef festivala, koja se posebno odnosi na pitanje rada i prava na rad, Bitef Polifonija uvodi pitanje prava mladih autora na rad i dečjeg prava na njihovu delatnost i koautorstvo u igri pozorišta, u svetu umetnosti, u kulturi, u svakodnevnom životu, kao i pitanje potreba na punu participaciju i život ispunjen pozitivnim podsticajima, otvorenošću i stvaranjem, a ne pritiscima, zatvorenošću i razaranjem. 
U nove radne izazove ulazimo i s posebnom misijom da pružimo dovoljno vremena i prostora za susrete autora i koautora učesnika u programu Bitef Polifonije, koji nudi interaktivne prezentacije, predstavu u fokusu, dijaloške platforme o pokrenutim temama i načinima rada, ali i istraživanja o kulturnoj ponudi, kulturnoj participaciji, kulturnom nasleđu, dijaloškoj kulturi i ideji prava na demokratsku kulturu u zajedništvu delovanja za vrednosti života.

Programski koncept: Ljubica Beljanski Ristić
Programski tim: Ana Konstantinović, Tanja Šljivar, Ana Marjanović Shane, Aleksandra Jelić, Jelena Gavrić, Diana Kržanić Tepavac, Milena Bogavac, Uroš Ranković, Milana Zarić, Maša Vukanović, Irena Ristić i Lidija Antonović
Producentkinja: Mirjana Žarković
Saradnici: Tatjana Vasiljević, Slađana Bušić, Tijana Đorđević, Nemanja Dragaš, Nikola Ilić
Programska podrška: Centar za dramu u edukaciji i umetnosti CEDEUM/Nacionalni centar Međunarodne asocijacije za dramu/pozorište i obrazovanje IDEA
ASSITEJ Srbija, udruženje za razvoj pozorišta za decu i mlade/Nacionalni centar Međunarodne asocijacije pozorišta za decu i mlade ASSITEJ International
Partneri u realizaciji programa: Ustanova kulture „Parobrod“, Malo pozorište „Duško Radović“ i Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
Realizacija programa: Polifonija teatar u koprodukciji sa Bitef teatrom
2022.

Napomena: Ulaznice se ne prodaju. Zainteresovane upisujemo za svaki program na listu do popune mesta. Prijave sa kontaktom, imenom i prezimenom, izabranim programom i brojem mesta slati na: [email protected]

Pratite nas: https://www.facebook.com/BitefPolifonija

New Stages South East – Pisanje je izvođenje

New Stages South East – Pisanje je izvođenje

New Stages South East je projekat Goethe-Instituta posvećen mladim dramskim spisateljicama i piscima iz Jugoistočne Evrope, koji namerava da ih poveže, kao i da razvije i ojača imaginativne načine pretvaranja teksta iz „komada“ u različite mogućnosti performativne interpretacije. Zajednički imenitelj za ove tekstove za mladu publiku je usamljenost, odnosno zamagljene granice između onlajn i fizičke realnosti i nemogućnost ...

Opširnije
Vatromet u konzervi

Vatromet u konzervi

Dijaloška platforma „Vatromet u konzervi“ uvodi nas u koncept Čovek-Ideja, proizašlog iz istraživanja Ane Marjanović Shane o burnom sastanku mladih osnivača jedne demokratske škole kao podsticaja za stvaranje zamišljenog demokratskog pozorišta koje osnivaju srednjoškolci. Ovaj programski segment obuhvata prezentaciju dramsko-literarnog postupka analize ideja kojima su se rukovodili učenici na burnom zboru održanom dva meseca posle osnivanja sopstvene ...

Opširnije
Bolje polje ili igranje re:publike

Bolje polje ili igranje re:publike

Projekat interaktivne pozorišne predstave Bolje polje zasnovan je na konceptu simulacije video-igre. Cilj te „igre“, a zapravo dramskog teksta koji je nastao iz dramskog procesa sa decom, jeste da im približi ideju izgradnje društva/sveta zasnovanog na zakonu, demokratiji i pravima čoveka - kroz koncept video-igre. Svaka scena završava se glasanjem publike o pitanju koje je u toj sceni obrađivano. Na osnovu glasova publike, svet ...

Opširnije
Prekretnica

Prekretnica

Poslednjih nekoliko decenija naše civilizacije, koja se samodopadljivo predstavlja kao napredna, diskutabilan je kvalitet perioda detinjstva i odrastanja budući da su generacije dece izložene teroru straha zasnovanom na nizu kriza koje se nadovezuju jedna na drugu. U isto vreme, današnji svet maše zastavicama demokratije, proklamujući pravo za svako dete na sigurno i zdravo detinjstvo, uz koje ide i pravo na kvalitetno obrazovanje, kulturu i umetnost, posebno kreiranu za svaki ...

Opširnije
OK metod: Šta, kako, zašto?

OK metod: Šta, kako, zašto?

„OK metod“ je program razvoja publike, podsticanja omladinskog stvaralaštva i podmlađivanja javnih ustanova i organizacija koje rade u oblasti umetnosti i kulture. Nastao je u Šabačkom pozorištu, od avgusta 2018. do decembra 2020, vreme dok je njegova autorka, Milena Minja Bogavac, vršila dužnost direktorke ovog pozorišta. Priču o primeru dobre prakse okupljanja i učešća mladih u afirmaciji kulture i kulturnom životu grada, brojnim ...

Opširnije
Mala vrata

Mala vrata

Umemo li da se menjamo? Mi koji smo skloni da brišemo granice između sveta umetnosti i sveta života? Vi koji vodite radionice, dijaloge, poštujete diskurzivne i emancipatorske prakse? Svi koji rade sa mladima, i često koriste reči kao što su participacija, zajedničko i jednakost? Ako društvo gradi svoje institucije snagom socijalne kreativnosti koju Kastorijadis naziva radikalna imaginacija, struktura mu je dinamička, može biti više ili manje propustljiva mada sve vreme u ...

Opširnije
Dom je tamo gde nam je dobro

Dom je tamo gde nam je dobro

„Dom je tamo gde nam je dobro“ nastao je kao master umetnički rad u okviru studija na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu, na Odseku za Scenski dizajn i arhitekturu, autora i izvođača Uroša Rankovića. Ovaj imerzivni pozorišni događaj predstavlja istraživanje fenomena prostora, kuće, doma, traume i sećanja. Kroz teorijsko istraživanje prikazana su razmišljanja o tome na koji način možemo posmatrati i analizirati prostor, kako ...

Opširnije
Genije trenutka

Genije trenutka

Svaka umetnička disciplina istražuje i inspiriše se elementima spontanosti, uključujući i muziku. Evolucija u improvizovanoj i kolaborativnoj muzici, nastalih iz džeza i savremene kompozicije, razvila se na osnovu spontanih akcija i reakcija koje su oblikovale sve od najsitnijih detalja do opšte strukture dela. U svom istraživanju, Ričard Baret posmatra spontanost u oblastima kao što su ples, vizuelne umetnosti, teatar i film, i kako se te prakse mogu uključiti u metode ...

Opširnije
A šta i kako bi ti? Na posao moja misli...

A šta i kako bi ti? Na posao moja misli...

Istraživačka linija ovogodišnje Bitef Polifonije zaokružuje se u programskom segmentu „A šta i kako bi ti? Na posao moja misli...“ U zaokruživanju, uvertira su (preliminarni) rezultati istraživanja „Kulturne potrebe i navike učenika viših razreda osnovnih škola“ koje govori o preferencijama dece danas. Sećanja na odrastanje, tema istraživanja „Efekti kulturne participacije“, sugerišu da su ...

Opširnije

Video i galerije slika

56Bitef22: Zatvaranje

56Bitef22: Zatvaranje

IETM: Izlet u Novi Sad

IETM: Izlet u Novi Sad

56Bitef22: “Svet bez žena“ i “Dr Auslender“

56Bitef22: “Svet bez žena“ i “Dr Auslender“

56Bitef22: (Nije) kraj sveta

56Bitef22: (Nije) kraj sveta