Фото: Боље поље или играње ре:публике, Маша Раца
Фото: Боље поље или играње ре:публике, Маша Раца

Улога уметника у раду с младима у временима кризе била је тема прве Полифоније 2000. године. Слоган Битефа је те године гласио „Позориште и зло“, а Полифонија му се придружила својом „Игром против насиља“, отварајући процес који ће развијати препознатљив полифони концепт и тематски се преламати и увек изнова актуелизовати и преплитати са новим изазовима света у коме живимо и сада ступамо у дијалог, са овом кризном 2022. годином. 
Настављајући да открива, презентује и преиспитује иновативне, креативне и партиципативне радионичарско-извођачке праксе и програмске концепте у односу на актуелну улогу уметника у раду с децом и младима, ове године у фокусу Битеф Полифоније су улога и место институције позоришта у друштву и свету данас и понуда „пратећих програма“ подстакнутих представама на репертоару, који покрећу дијалог са свим променама и горућим темама које доносе свакодневни живот и нове кризе, конфликти и миграције, пандемија и еколошки проблеми, насиље и нови ратови... 
Са двадесет и трећом Битеф Полифонијом пратимо педесет и шести битефовски слоган „Ми - јунаци рада свог“ и као искусни борци за иновативна, партиципативна и креативна права у раду са и за децу и младе, улазимо „У нове радне изазове“ откривања могућности позоришта за добро насупрот злу и притисцима стварности на која језиком уметности дајемо коментар и отварамо питања сопственог деловања. 
Шта и како раде позоришни уметници и други ствараоци и стручњаци у култури, образовању и друштвеном активизму за то добро и стваралачко сада и овде и за будућност генерација које нас наслеђују, да ли и како се сами мењају и уносе промене у своје деловање, рад и радне односе у процесима које воде? 
Пратећи тематску осовину Битеф фестивала, која се посебно односи на питање рада и права на рад, Битеф Полифонија уводи питање права младих аутора на рад и дечјег права на њихову делатност и коауторство у игри позоришта, у свету уметности, у култури, у свакодневном животу, као и питање потреба на пуну партиципацију и живот испуњен позитивним подстицајима, отвореношћу и стварањем, а не притисцима, затвореношћу и разарањем. 
У нове радне изазове улазимо и с посебном мисијом да пружимо довољно времена и простора за сусрете аутора и коаутора учесника у програму Битеф Полифоније, који нуди интерактивне презентације, представу у фокусу, дијалошке платформе о покренутим темама и начинима рада, али и истраживања о културној понуди, културној партиципацији, културном наслеђу, дијалошкој култури и идеји права на демократску културу у заједништву деловања за вредности живота.

Програмски концепт: Љубица Бељански Ристић
Програмски тим: Ана Kонстантиновић, Тања Шљивар, Ана Марјановић Shane, Александра Јелић, Јелена Гаврић, Диана Kржанић Тепавац, Милена Богавац, Урош Ранковић, Милана Зарић, Маша Вукановић, Ирена Ристић и Лидија Антоновић
Продуценткиња: Мирјана Жарковић
Сарадници: Татјана Васиљевић, Слађана Бушић, Тијана Ђорђевић, Немања Драгаш, Никола Илић
Програмска подршка: Центар за драму у едукацији и уметности ЦЕДЕУМ/Национални центар Међународне асоцијације за драму/позориште и образовање ИДЕА
АSSIТЕЈ Србија, удружење за развој позоришта за децу и младе/Национални центар Међународне асоцијације позоришта за децу и младе АSSIТЕЈ International
Партнери у реализацији програма: Установа културе „Пароброд“, Мало позориште „Душко Радовић“ и Завод за проучавање културног развитка
Реализација програма: Полифонија театар у копродукцији са Битеф театром
2022.

Напомена: Улазнице се не продају. Заинтересоване уписујемо за сваки програм на листу до попуне места. Пријаве са контактом, именом и презименом, изабраним програмом и бројем места слати на: [email protected]

Пратите нас: https://www.facebook.com/BitefPolifonija

New Stages South East – Писање је извођење

New Stages South East – Писање је извођење

New Stages South East је пројекат Goethe-Instituta посвећен младим драмским списатељицама и писцима из Југоисточне Европе, који намерава да их повеже, као и да развије и ојача имагинативне начине претварања текста из „комада“ у различите могућности перформативне интерпретације. Заједнички именитељ за ове текстове за младу публику је усамљеност, односно замагљене границе између онлајн и физичке реалности и немогућност ...

Опширније
Ватромет у конзерви

Ватромет у конзерви

Дијалошка платформа „Ватромет у конзерви“ уводи нас у концепт Човек-Идеја, произашлог из истраживања Ане Марјановић Shane о бурном састанку младих оснивача једне демократске школе као подстицаја за стварање замишљеног демократског позоришта које оснивају средњошколци. Овај програмски сегмент обухвата презентацију драмско-литерарног поступка анализе идеја којима су се руководили ученици на бурном збору одржаном два месеца после оснивања сопствене ...

Опширније
Боље поље или играње ре:публике

Боље поље или играње ре:публике

Пројекат интерактивне позоришне представе Боље поље заснован је на концепту симулације видео-игре. Циљ те „игре“, а заправо драмског текста који је настао из драмског процеса са децом, јесте да им приближи идеју изградње друштва/света заснованог на закону, демократији и правима човека - кроз концепт видео-игре. Свака сцена завршава се гласањем публике о питању које је у тој сцени обрађивано. На основу гласова публике, свет ...

Опширније
Прекретница

Прекретница

Последњих неколико деценија наше цивилизације, која се самодопадљиво представља као напредна, дискутабилан је квалитет периода детињства и одрастања будући да су генерације деце изложене терору страха заснованом на низу криза које се надовезују једна на другу. У исто време, данашњи свет маше заставицама демократије, прокламујући право за свако дете на сигурно и здраво детињство, уз које иде и право на квалитетно образовање, културу и уметност, посебно креирану за сваки ...

Опширније
ОK метод: Шта, како, зашто?

ОK метод: Шта, како, зашто?

„ОK метод“ је програм развоја публике, подстицања омладинског стваралаштва и подмлађивања јавних установа и организација које раде у области уметности и културе. Настао је у Шабачком позоришту, од августа 2018. до децембра 2020, време док је његова ауторка, Милена Миња Богавац, вршила дужност директорке овог позоришта. Причу о примеру добре праксе окупљања и учешћа младих у афирмацији културе и културном животу града, бројним ...

Опширније
Мала врата

Мала врата

Умемо ли да се мењамо? Ми који смо склони да бришемо границе између света уметности и света живота? Ви који водите радионице, дијалоге, поштујете дискурзивне и еманципаторске праксе? Сви који раде са младима, и често користе речи као што су партиципација, заједничко и једнакост? Ако друштво гради своје институције снагом социјалне креативности коју Kасторијадис назива радикална имагинација, структура му је динамичка, може бити више или мање пропустљива мада све време у ...

Опширније
Дом је тамо где нам је добро

Дом је тамо где нам је добро

„Дом је тамо где нам је добро“ настао је као мастер уметнички рад у оквиру студија на Факултету техничких наука у Новом Саду, на Одсеку за Сценски дизајн и архитектуру, аутора и извођача Уроша Ранковића. Овај имерзивни позоришни догађај представља истраживање феномена простора, куће, дома, трауме и сећања. Kроз теоријско истраживање приказана су размишљања о томе на који начин можемо посматрати и анализирати простор, како ...

Опширније
Геније тренутка

Геније тренутка

Свака уметничка дисциплина истражује и инспирише се елементима спонтаности, укључујући и музику. Еволуција у импровизованој и колаборативној музици, насталих из џеза и савремене композиције, развила се на основу спонтаних акција и реакција које су обликовале све од најситнијих детаља до опште структуре дела. У свом истраживању, Ричард Барет посматра спонтаност у областима као што су плес, визуелне уметности, театар и филм, и како се те праксе могу укључити у методе ...

Опширније
А шта и како би ти? На посао моја мисли...

А шта и како би ти? На посао моја мисли...

Истраживачка линија овогодишње Битеф Полифоније заокружује се у програмском сегменту „А шта и како би ти? На посао моја мисли...“ У заокруживању, увертира су (прелиминарни) резултати истраживања „Kултурне потребе и навике ученика виших разреда основних школа“ које говори о преференцијама деце данас. Сећања на одрастање, тема истраживања „Ефекти културне партиципације“, сугеришу да су ...

Опширније

Видео и галерије слика

56Битеф22: Затварање

56Битеф22: Затварање

ИЕТМ: Излет у Нови Сад

ИЕТМ: Излет у Нови Сад

56Битеф22: “Свет без жена“ и “Др Ауслендер“

56Битеф22: “Свет без жена“ и “Др Ауслендер“

56Битеф22: (Није) крај света

56Битеф22: (Није) крај света