Визуелни идентитет

Визуелни идентитет 56. Битефа креативно је решење Ерјете Мурје, графичке дизајнерке у агенцији McCann из Тиране. Она је изјавила да је цела идеја плод личног искуства, будући да је њена мама фризерка и да, иако напорно ради, и даље ужива у свом послу. „Чак и у најједноставнијим људским причама, инспирацију увек можете да пронађете у људској снази и отпорности захваљујући којима се превазилазе све препреке. Управо сам ту снагу желела да прикажем кроз свој рад. Он на симболичан начин говори да, упркос свим потешкоћама са којима се суочавамо, увек проналазимо снагу да идемо напред”, истакла је Ерјета Мурја.

Слоган 56. Битефа, „Ми - јунаци рада свог”, одражава главну тему фестивала - питање рада у савременом друштву - а део је југословенске пролетерске песме „Да нам живи, живи рад”. 

Како је у својој Уводној речи навео уметнички директор Битефа, Иван Меденица, 56. Битеф представља као главну тему „питање рада у савременом друштву, борећи се за његово достојанство”, настављајући тако мисију фестивала која „није само уметничка, већ и друштвена еманципација” и који се и претходних година „суочавао с неким од највећих изазова савременог света као што су мигрантска криза, политички популизам и ауторитарни режими или еколошка криза”.

У раду Ерјете Мурје клешта симболизују вишу силу коју покреће систем или, пак, неке неизбежне околности које стварају изазове и тешке ситуације, а које често доводе до препрека.
„И баш када се нађемо пред препрекама, баш тада показујемо своју људску моћ и снагу у суочавању са потешкоћама и изазовима. Морамо да учимо, да растемо и да се прилагођавамо. Друштва су показала да, ако се уложи напоран рад на превазилажењу ових потешкоћа, она могу да расту, да уче и да пригрле нове стварности у којима ће одрастати хероји данашњице“, поручује ауторка визуелног идентитета 56. Битефа.

Фљонија Васија, креативна директорка у McCann-у, открила је да сви у агенцији у Тирани осећају „неописиво задовољство” што ове године представљају Битеф театар.
„Уметност је бескрајна форма која превазилази границе и обликује човечанство. Њена истина одражава унутрашњу моћ која лежи у сваком од нас, а сам визуал представља управо ту моћ. Чак и када нам се чини да се све уротило против нас, ми, као људи, поседујемо невероватну отпорност и пун потенцијал да превазиђемо све недаће”, навела је Васија.

Агенција McCann део је И&Ф групе, која је већ пету годину заредом креативни партнер Битефа.

Ванда Кучера; Фото: Јаков Симовић
Ванда Кучера; Фото: Јаков Симовић

Ванда Кучера, потпредседница И&Ф групе, објаснила је на првој конференцији за медије у Београду, одржане крајем јуна, како је изгледао процес одабира идејног решења.

„Направлили смо интерни конкурс међу дизајнерима и уметничким директорима у регији, тако да су на њему учествовале агенције Мекен из Тиране, Загреба, Скопља, Сарајева, Београда и Подгорице. Пристигло је нешто више од 20 радова, а у ужи избор ушло је пет-шест. Занимљиво је што је победнички рад дошао баш из Тиране, будући да су све остале агенције из истог културног фона и подручја где се говори сличан језик као и то што је он дело једне веома младе дизајнерке, која у Мекену Тирана ради као јуниор дизајнер”.

Фото: Јаков Симовић
Фото: Јаков Симовић

Идејно решење 56. Битефа ће бити присутно на свим конференцијама за медије и другим промотивним догађајима пре и током фестивала у виду руком осликаног платна (у складу са „зеленом политиком” манифестације), рада уметнице Јелене Катанић.

Видео и галерије слика

56Битеф22: Затварање

56Битеф22: Затварање

ИЕТМ: Излет у Нови Сад

ИЕТМ: Излет у Нови Сад

56Битеф22: “Свет без жена“ и “Др Ауслендер“

56Битеф22: “Свет без жена“ и “Др Ауслендер“

56Битеф22: (Није) крај света

56Битеф22: (Није) крај света