Илустрација и дизајн: Марин Ремић
Илустрација и дизајн: Марин Ремић

Циркобалкана, регионални путујући фестивал, ове године обележава своју десетогодишњицу постојања! 
Под слоганом ЖИВИ ЦИРKУС уметнички тим фестивала жели да укаже на своју непрестану борбу за циркус као значајну уметничку форму, за циркус као средство изражавања и критике друштва, за циркус који у бурним временима притисака, контроле и разних ограничења има шта да каже, понуди и натера на размишљање.
Зато смо још одлучнији у борби за уметност која нас надахњује, шири хоризонте и даје слободу!
Kао и претходних година, концепт фестивала осмишљен је тако да на једном месту окупи и подржи локалне, регионалне и европске циркуске праксе, подстакне сарадњу и размену искустава, и на тај начин представи савремени циркус кроз његов аутентични и иновативни извођачки вокабулар који произилази из његове трансдисциплинарности. Припремили смо програм где ће публика имати прилику да погледа тренутну разноликост циркуског промишљања уметника из Француске, Италије, Шпаније, Словеније, Хрватске и Србије.
Са идејом да на јединствен начин прославимо јубилеј и београдској публици понудимо несвакидашње искуство боравка у циркусу, на фестивалској локацији биће постављене две циркуске шатре у којима ће се одвијати програм богат представама, радионицама, концертима, изложбама, филмским пројекцијама и бројним другим активностима за велике и мале. По први пут на фестивалу ће, поред шатора, бити постављен и летећи трапез који ће омогућити професионалцима и аматерима јединствену прилику да се опробају у овој дисциплини.
Треба напоменути да се Циркобалкана ове године реализује у сарадњи са италијанском циркуском групом Магдаклан, циркуском школом Турбул из Француске, али и као део пројекта Solo But Not Alone, који се спроводи са италијанским савременим циркуским уметницима окупљеним око организације Quattrox4.
Позивамо публику да заједно обележимо десет година постојања фестивала, да се присетимо досадашњих изазова, сарадњи и успомена, али и да погледамо у неизвесну будућност.

Добро дошли да заједно Живимо циркус!

Фестивал се реализује у партнерству са Битеф фестивалом и Француским институтом у Београду, уз логистичку подршку Силоса Београд, GAIA покрета и Луке Београд. 
Финансијски је подржан од Министарства културе Републике Србије, Града Београда, Театроскопа - програма који су покренули француско Министарство Европе и спољних послова, Министарство културе Француске и Француски институт у Паризу, регије Окситанија, Шпанске амбасаде у Београду и Института Сервантес, Италијанског института за културу у Београду, Италијанског Министарства културе, Министарства културе Републике Хрватске и програма Erasmus+.

 

Open Stage

Open Stage

Отварање фестивала ЦиркоБалкана 10

Опширније
Kриза имагинације

Kриза имагинације

Kриза имагинације је савремена циркуска представа која спаја физички театар, манипулацију предметима и акробације и која настоји да пренесе пустоловни, одважни и сањиви дух деце у душе одраслих, ценећи снагу маште. Трагикомично дело, у којем ликови стварају апсурдне и поетичне ситуације пуне магије, ризика и фантазије.

Опширније
Звук и тијело

Звук и тијело

Представа савременог циркуса која кроз интеракцију акробација у ваздуху и звучних импровизација проговара о потрази за складом. Тело које се покреће због звука и звук који се мења због покрета заједно говоре о темама контроле, доминације, ината, сарадње и коегзистенције, где једно не постоји без оног другог. Сваки покрет тела и обруча је илустрован или у потпуности диктиран музиком која настаје на лицу места и директно кореспондира са извођењем.

Опширније
Хемисфера

Хемисфера

Поново се дешава, покрећу се због једне мисли. То се понавља 60.000 пута на дан. Понавља се унедоглед. Сићушни молекули се сударају, грле, ходају, играју, плешу; хемијски гласници као одговор на сваки надражај, неуропроводници емоција. Постоји 60.000 видова постојања, преноса љутње, страха, љубави, поверења. Хемисфера је њихово путовање, као и твоје: реакција која се непрекидно развија, омаж човеку и његовом невероватном механизму, свакодневној равнотежи, животном ...

Опширније
Бакеке

Бакеке

Након што је обукао црни мантил и сламнати шешир, муцави, ошамућени мушкарац почиње да маневрише кантама попут радника који обавља рутинске задатке. Али операција се никад не завршава како је планирано; канте постају предмет игре и изума, отварајући врата сноликог света апсурда. Bakéké на хавајском значи канта.

Опширније
Бестијариј

Бестијариј

Попут водитеља традиционалног циркуса са животињама, акробата Хишам Шериф отеловљује животиње које живе у њему. Без маски, он мења своју људску природу и постаје четвороножац, птица, примат. Бестиариј је савремени приказ традиционалног циркуса где појединац који се показује публици није ни наказа ни првак у категоријама екстравагантних дисциплина, већ је члан људске менажерије који личи на нас. Извор изненађења и чуђења, Бестиариј је представа која жели да подстакне оне ...

Опширније
Перје

Перје

Перје је путовање кроз битке и изворе самоће. Емоционални тобоган жене која чека. На шта? На себе? На све ствари које је изгубила? На нови почетак? То је потрага за излазом из душевне петље, концерт геста који креира снажне слике. Представа Перје истражује језик кловна поигравајући се поетским и гротескним, комичним и сублиминалним, између ритмова и лета птица. Елена Бурани истражује стање чекања, емоционалну клацкалицу између слободе „бити“ и страха од тога да сама себи ...

Опширније
Чвор… у утроби жонглерке

Чвор… у утроби жонглерке

У специфичној атмосфери апстрактног сна, нова представа Франческе Мари истражује покрет, инспирисана митологијом Тонге, женственошћу и жонглирањем. То је ода традиционалној култури која спаја жене и неизрециву радост једноставног чина бацања предмета. Представа је инспирисана игром хаико са острва Тонге у којој младе жене кроз плес и игру бацају у ваздух лоптасте плодове воћа туи-туи. Kроз жонглерску праксу и традицију хаикоа, користећи плес, ...

Опширније
Продор

Продор

Чвор, плод угњетавања њеног задовољства. Чвор који јој веже руке и тера да изврши насиље над собом. Након што екстернализује бес и физички осети бол, почиње да опрашта и повезује се са својим унутрашњим бићем. Продор говори о сексистичком насиљу над телом жене као о колективном и трансгенерацијском сећању, почињеном од патријархалног система и баштине хришћанства. Насиље није појединачно, директно или изоловано; оно је пре изражено у мноштву облика и представљено је метафорички ...

Опширније
Моја смрт и ја

Моја смрт и ја

Kако емотивно можемо прихватити чињеницу смртности и суочити се са собом као смртним бићем? Kроз представу уметница успоставља врло присан однос са својим партнером на сцени - смрћу, и на тај начин покушава да пренесе публици врло јасну емоцију с циљем приказивања смрти као нужности, саставног дела живота, поигравајући се притом са гротеском, елементима хорора, драме, комедије и пародије уз своју циркуску технику на трапезу. Жеља за упознавањем смрти, страх, страст и ...

Опширније

Видео и галерије слика

56Битеф22: Затварање

56Битеф22: Затварање

ИЕТМ: Излет у Нови Сад

ИЕТМ: Излет у Нови Сад

56Битеф22: “Свет без жена“ и “Др Ауслендер“

56Битеф22: “Свет без жена“ и “Др Ауслендер“

56Битеф22: (Није) крај света

56Битеф22: (Није) крај света