Ilustracija i dizajn: Marin Remić
Ilustracija i dizajn: Marin Remić

Cirkobalkana, regionalni putujući festival, ove godine obeležava svoju desetogodišnjicu postojanja! 
Pod sloganom ŽIVI CIRKUS umetnički tim festivala želi da ukaže na svoju neprestanu borbu za cirkus kao značajnu umetničku formu, za cirkus kao sredstvo izražavanja i kritike društva, za cirkus koji u burnim vremenima pritisaka, kontrole i raznih ograničenja ima šta da kaže, ponudi i natera na razmišljanje.
Zato smo još odlučniji u borbi za umetnost koja nas nadahnjuje, širi horizonte i daje slobodu!
Kao i prethodnih godina, koncept festivala osmišljen je tako da na jednom mestu okupi i podrži lokalne, regionalne i evropske cirkuske prakse, podstakne saradnju i razmenu iskustava, i na taj način predstavi savremeni cirkus kroz njegov autentični i inovativni izvođački vokabular koji proizilazi iz njegove transdisciplinarnosti. Pripremili smo program gde će publika imati priliku da pogleda trenutnu raznolikost cirkuskog promišljanja umetnika iz Francuske, Italije, Španije, Slovenije, Hrvatske i Srbije.
Sa idejom da na jedinstven način proslavimo jubilej i beogradskoj publici ponudimo nesvakidašnje iskustvo boravka u cirkusu, na festivalskoj lokaciji biće postavljene dve cirkuske šatre u kojima će se odvijati program bogat predstavama, radionicama, koncertima, izložbama, filmskim projekcijama i brojnim drugim aktivnostima za velike i male. Po prvi put na festivalu će, pored šatora, biti postavljen i leteći trapez koji će omogućiti profesionalcima i amaterima jedinstvenu priliku da se oprobaju u ovoj disciplini.
Treba napomenuti da se Cirkobalkana ove godine realizuje u saradnji sa italijanskom cirkuskom grupom Magdaklan, cirkuskom školom Turbul iz Francuske, ali i kao deo projekta Solo But Not Alone, koji se sprovodi sa italijanskim savremenim cirkuskim umetnicima okupljenim oko organizacije Quattrox4.
Pozivamo publiku da zajedno obeležimo deset godina postojanja festivala, da se prisetimo dosadašnjih izazova, saradnji i uspomena, ali i da pogledamo u neizvesnu budućnost.

Dobro došli da zajedno Živimo cirkus!

Festival se realizuje u partnerstvu sa Bitef festivalom i Francuskim institutom u Beogradu, uz logističku podršku Silosa Beograd, GAIA pokreta i Luke Beograd. 
Finansijski je podržan od Ministarstva kulture Republike Srbije, Grada Beograda, Teatroskopa - programa koji su pokrenuli francusko Ministarstvo Evrope i spoljnih poslova, Ministarstvo kulture Francuske i Francuski institut u Parizu, regije Oksitanija, Španske ambasade u Beogradu i Instituta Servantes, Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu, Italijanskog Ministarstva kulture, Ministarstva kulture Republike Hrvatske i programa Erasmus+.

 

Open Stage

Open Stage

Otvaranje festivala CirkoBalkana 10

Opširnije
Kriza imaginacije

Kriza imaginacije

Kriza imaginacije je savremena cirkuska predstava koja spaja fizički teatar, manipulaciju predmetima i akrobacije i koja nastoji da prenese pustolovni, odvažni i sanjivi duh dece u duše odraslih, ceneći snagu mašte. Tragikomično delo, u kojem likovi stvaraju apsurdne i poetične situacije pune magije, rizika i fantazije.

Opširnije
Zvuk i tijelo

Zvuk i tijelo

Predstava savremenog cirkusa koja kroz interakciju akrobacija u vazduhu i zvučnih improvizacija progovara o potrazi za skladom. Telo koje se pokreće zbog zvuka i zvuk koji se menja zbog pokreta zajedno govore o temama kontrole, dominacije, inata, saradnje i koegzistencije, gde jedno ne postoji bez onog drugog. Svaki pokret tela i obruča je ilustrovan ili u potpunosti diktiran muzikom koja nastaje na licu mesta i direktno korespondira sa izvođenjem.

Opširnije
Hemisfera

Hemisfera

Ponovo se dešava, pokreću se zbog jedne misli. To se ponavlja 60.000 puta na dan. Ponavlja se unedogled. Sićušni molekuli se sudaraju, grle, hodaju, igraju, plešu; hemijski glasnici kao odgovor na svaki nadražaj, neuroprovodnici emocija. Postoji 60.000 vidova postojanja, prenosa ljutnje, straha, ljubavi, poverenja. Hemisfera je njihovo putovanje, kao i tvoje: reakcija koja se neprekidno razvija, omaž čoveku i njegovom neverovatnom mehanizmu, svakodnevnoj ravnoteži, životnom ...

Opširnije
Bakeke

Bakeke

Nakon što je obukao crni mantil i slamnati šešir, mucavi, ošamućeni muškarac počinje da manevriše kantama poput radnika koji obavlja rutinske zadatke. Ali operacija se nikad ne završava kako je planirano; kante postaju predmet igre i izuma, otvarajući vrata snolikog sveta apsurda. Bakéké na havajskom znači kanta.

Opširnije
Bestijarij

Bestijarij

Poput voditelja tradicionalnog cirkusa sa životinjama, akrobata Hišam Šerif otelovljuje životinje koje žive u njemu. Bez maski, on menja svoju ljudsku prirodu i postaje četvoronožac, ptica, primat. Bestiarij je savremeni prikaz tradicionalnog cirkusa gde pojedinac koji se pokazuje publici nije ni nakaza ni prvak u kategorijama ekstravagantnih disciplina, već je član ljudske menažerije koji liči na nas. Izvor iznenađenja i čuđenja, Bestiarij je predstava koja želi da podstakne one ...

Opširnije
Perje

Perje

Perje je putovanje kroz bitke i izvore samoće. Emocionalni tobogan žene koja čeka. Na šta? Na sebe? Na sve stvari koje je izgubila? Na novi početak? To je potraga za izlazom iz duševne petlje, koncert gesta koji kreira snažne slike. Predstava Perje istražuje jezik klovna poigravajući se poetskim i grotesknim, komičnim i subliminalnim, između ritmova i leta ptica. Elena Burani istražuje stanje čekanja, emocionalnu klackalicu između slobode „biti“ i straha od toga da sama sebi ...

Opširnije
Čvor… u utrobi žonglerke

Čvor… u utrobi žonglerke

U specifičnoj atmosferi apstraktnog sna, nova predstava Frančeske Mari istražuje pokret, inspirisana mitologijom Tonge, ženstvenošću i žongliranjem. To je oda tradicionalnoj kulturi koja spaja žene i neizrecivu radost jednostavnog čina bacanja predmeta. Predstava je inspirisana igrom haiko sa ostrva Tonge u kojoj mlade žene kroz ples i igru bacaju u vazduh loptaste plodove voća tui-tui. Kroz žonglersku praksu i tradiciju haikoa, koristeći ples, ...

Opširnije
Prodor

Prodor

Čvor, plod ugnjetavanja njenog zadovoljstva. Čvor koji joj veže ruke i tera da izvrši nasilje nad sobom. Nakon što eksternalizuje bes i fizički oseti bol, počinje da oprašta i povezuje se sa svojim unutrašnjim bićem. Prodor govori o seksističkom nasilju nad telom žene kao o kolektivnom i transgeneracijskom sećanju, počinjenom od patrijarhalnog sistema i baštine hrišćanstva. Nasilje nije pojedinačno, direktno ili izolovano; ono je pre izraženo u mnoštvu oblika i predstavljeno je metaforički ...

Opširnije
Moja smrt i ja

Moja smrt i ja

Kako emotivno možemo prihvatiti činjenicu smrtnosti i suočiti se sa sobom kao smrtnim bićem? Kroz predstavu umetnica uspostavlja vrlo prisan odnos sa svojim partnerom na sceni - smrću, i na taj način pokušava da prenese publici vrlo jasnu emociju s ciljem prikazivanja smrti kao nužnosti, sastavnog dela života, poigravajući se pritom sa groteskom, elementima horora, drame, komedije i parodije uz svoju cirkusku tehniku na trapezu. Želja za upoznavanjem smrti, strah, strast i ...

Opširnije

Video i galerije slika

56Bitef22: Zatvaranje

56Bitef22: Zatvaranje

IETM: Izlet u Novi Sad

IETM: Izlet u Novi Sad

56Bitef22: “Svet bez žena“ i “Dr Auslender“

56Bitef22: “Svet bez žena“ i “Dr Auslender“

56Bitef22: (Nije) kraj sveta

56Bitef22: (Nije) kraj sveta